Overtagelse af huset

Dagen kom, d. 28 maj, hvor vi overtog huset, som ikke var meget forskellig fra for-afleveringen – og nu er det godt halvanden måned efter overtagelse! Vi føler, at vi har haft utrolig meget om ørene vedrørende flytningen, som dog blev klaret på få dage med hjælp fra gode venner og familie. Her kom vores garage til rigtig god brug, da det var nemt at bakke til og bare læsse af ind i garagen.

Energien som der bruges, når man skal flytte ind, var der ikke mange som havde snakket om. Det virker så specielt, at stå med et helt nyt hus, som består af alle sine personlige detaljer og materialer, som vi har brugt rigtig meget tid på at vælge, men samtidig føles det helt nøgen. Vi kommer fra en lejlighed, som var proppet til randen, klar til at flytte, for så kun lige at kunne fylde en lille del af huset ud. Så derfor er det først nu, at vi føler os så meget på plads og har overskud til at skrive dette indlæg.

HusCompagniet

Der findes skrækhistorier derude om byggefirmaer, som bare lader kunderne i stikken, så snart de har fået pengene. Det er ikke tilfældet med HusCompagniet i Aalborg. Det har absolut været en fornøjelse. Uundgåeligt har vi løbende fundet maler detaljer, så maleren har været forbi et par gange efterfølgende. Vi har desværre også fundet en hel del mærkbare ridser i vores ruder et par uger efter indflytningen, da vi ville vaske ruderne af første gang jf. deres anvisninger for førstegangs-vask (skyl ruderne af grundigt med have slangen først). Vores byggeleder har efterfølgende været ude at kigge ruderne igennem og var helt enig i, at det var selvfølgelig ikke ridser vi kunne have lavet, og at de skal skiftes. Vi har også fået noget sokkelpuds på hoveddøren, som ej kan komme af. HusCompagniet har derfor bestilt en hel del nye ruder og plade til fordøren, uden brok. Så ved man bare, at man er kommet trygt i hus!

Udbedringsliste

  • Efterhånden som vi har boet i huset, så finder man uundgåeligt nogle maler fejl løbende. HusCompagniet har løbende sendt maleren forbi, hvilket vi sætter stor pris på.
    • #1 omgang fund af malerfejl
    • #2 omgang fund af malerfejl
    • #3 omgang fund af malerfejl
    • #4 omgang fund af malerfejl (Sommerferien er over os på nuværende tidspunkt)
  • Flere ruder har mærkbare ridser (Nye ruder er bestilt – der er dog forlænget leveringstid)
  • Hoveddør frontplade og sparkeplade skal skiftes (Plader er bestilt, montering efter sommerferie)
  • Udendørs målerskab låge ridset
  • Rockfon plader beskadiget(Alle beskadiget plader er skiftet)
  • Depot låge ridset (HTH har sendt en ny låge af 2 omgange; begge gange har denne låge også været ridset)
  • Forkerte greb på højskabe(Der var sendt de forkerte greb med til højskabene, som blev monteret indtil de rigtige blev leveret og skiftet)

Mere har der vitterlig ikke være at komme efter og enhver henvendelse vi har haft er blevet håndteret hurtigt og handlings-effektiv.

Niko Home Control

Eftersom vi er de første i Danmark med de nye Digital Black touchskærme, mikset med Corona, så var der forsinkelse på leveringen af disse, som først blev monteret kort før overtagelsen af huset. Niko kom på besøg et par dage efter overtagelsen, hvor hele huset blev konfigureret. Der er ingen tvivl om, at vi har ramt plet med at vælge Niko Home Control. Systemet og softwaren føles meget gennemført. Vi har dog fået lidt børnesygdomme med skærmene, men vores feedback bliver taget meget alvorligt at Niko, som løbende har været i dialog med os. Nu spiller systemet og vi er enormt tilfredse. Vi vil gå meget mere i detaljerne med systemet, når de sidste tweaks er kommet på plads i løbet af denne uge.

Hvidevarer fra Power

En absolut katastrofe – uden sammenligning. Tilbage til åbningsdagen for Power i Aalborg fik vi købt alle hvidevarer; Køle- og fryseskab, ovn, opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler. Der er ingen tvivl om, at vi har sparet en hel del penge, kontra det at købe det senere. Hvorom alting er, så havde vi på ingen måde kunne forestille os, at det kunne gå, som det gik. Vi købte dengang levering og montering til alle vores hvidevarer. Nemt, tænkte vi… Inden vi så os om, så fyldte vores oplevelse så meget at det fortjener sit eget indlæg. Læs det hér 🙄

Det endelige resultat

Vi er ovenud lykkelige for det endelige resultat. Det er vildt at komme fra et stykke papir til at være flyttet ind i sit nye hus. Nu kan man virkelig sætte pris på alle de tanker og detaljer, som vi har gjort gennem forløbet. Nu er det bare om at få brugt huset!

Vi vil, som lovet, begynde at dykke nærmere ned i de enkelt stående valg og løsninger, som vi har truffet. Det er først nu, at vi kan se og troværdig fortælle, at det virker i praksis 😃

Del vores historie

Kategori:

Gå aldrig glip af noget – tilmeld dig nyhedsbrevet!

2 kommentarer

  1. Hej
    Må man spørge om I stadig er glade for jeres gulve i huset? Eller om I oplever ridser og trykmærker under møbler?
    Vi skal selv have Sahara Oak og læser desværre delte meninger om gulvet på nettet…

    • Hej Christina. Tak for din kommentar!
      Overordnet er vi meget glade for vores valg. Vi oplever ingen trykmærker, hvilket også er hvorfor vi valgte denne serie, da den er bygget op af flere lag.
      Vi finder dog ridser hist og pist, nu 8 måneder efter vi flyttede ind, men vi mistænker lidt vores robotstøvsuger. Vi har ikke dyr eller børn på nuværende tidspunkt. Ridser vil altid komme henover tid, selv om man er hysterisk omkring det (som jeg virkelig er), hvorfor vi ikke synes det er et problem. Ridserne ser vi ikke i dagligdagen. Det virker som om ridserne er meget overfladiske. Kun hvis lyset og en selv står rigtigt, så kan de ses – eller man går ned på alle 4 for at kigge efter.

      Hvis man ikke vil have ridser, så skal man vælge klinker. Alt andet gulv får slitage og ridser henover tid 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.